اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل هیچ گوشی مجهز به مودم 5G معرفی نکرد، اما با رونمایی هاب هوشمند 5G خود آینده را به مردم هدیه داد.

اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اچ‌تی‌سی که یکی از پیشگامان تولید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید، این روز‌ها به نسل پنجم اینترنت (5G) دل بسته است تا بتواند با استفاده از آن به تجارت در حال مرگ خود جانی تازه ببخشد، اما در حالی که شرکت‌هایی از جمله اوپو، شیائومی، هوآوی و ال‌جی از دستگاه‌هایی رونمایی کرده‌اند که از استاندارد اتصال به اینترنت نسل آینده توسط سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، شرکت اچ‌تی‌سی گوشی +U13 را که قرار است از این فناوری پشتیبانی کند، رونمایی نکرد. در عوض، این شرکت در کنفرانس خود در WMC 2019 دستگاهی را معرفی کرد که ماه‌ها پیش ساخت آن را با همکاری اپراتور آمریکایی، Sprint اعلام کرده بود.

اچ‌تی‌سی یک دستگاه را رونمایی کرده است تا با استفاده از آن آینده را وارد خانه‌های مصرف‌کنندگان کند. این شرکت اولین هاب هوشمند 5G را معرفی کرد. این هاب تنها یک هات‌اسپات همراه خانگی معمولی نیست بلکه ترکیب جالبی از یک هات‌اسپات و نمایشگر هوشمند است. این دستگاه که به عنوان اولین هاب هوشمند 5G همراه نامیده می‌شود، تنها ۳۴۰ گرم جرم دارد و یک صفحه نمایش لمسی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ وظیفه نمایش تصاویر را در آن به عهده دارد. علاوه بر این، یک پردازنده Snapdragon 855 و مودم Snapdragon X50 برای آن در نظر گرفته شده که سرعت دانلود را تا حد زیادی برای دستگاه بالا می‌برد.

اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلم

اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلم

از نظر فنی، این دستگاه با مشخصات مذکور یک تبلت هم به حساب می‌آید، اما اچ‌تی‌سی این دستگاه را به منظور مورد استفاده قرار گرفتن در کنار یک نمایشگر بزرگتر ساخته است. یک تلویزیون با توانایی نمایش محتوای 4K می‌تواند با اتصال به این دستگاه هوشمند که دارای سیستم عامل اندروید ۹ پای است، به راحتی کار کند.

البته، هاب 5G اچ‌تی‌سی در محیط‌های شرکتی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این دستگاه قابل حمل است، دارندگان می‌توانند آن را هرجایی ببرند تا از طریق آن بتوانند ۲۰ دستگاه را به صورت همزمان برای تماشا یا استفاده از اینترنت به هم متصل کنند. البته اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که این هاب توانایی این را ندارد که با متصل شدن به عینک‌های واقعیت مجازی، اینگونه محتوا را به نمایش بگذارد و مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی به آن اضافه خواهد شد.

اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلم

اچ‌تی‌سی هاب هوشمند 5G خود را معرفی کرد +فیلم

با این وجود، هنوز اینترنت نسل پنجم در جهان راه‌اندازی نشده و هیچگونه از توانایی‌های واقعی این هاب با اینترنت مورد آزمایش قرار نگرفته است. احتمال دارد به همین دلیل باشد که اچ‌تی‌سی قیمت دستگاه کارآمد خود را به اشتراک نگذاشته است و هنوز سوالاتی درباره توانایی باتری بزرگ ۷۶۶۰ میلی‌آمپر ساعتی آن وجود دارد. تنها اطلاعات مشخصی که درباره هاب هوشمند 5G اچ‌تی‌سی به دست رسیده این است که این دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه خواهد شد. حال باید تا زمان عرضه آن صبر کرد تا توانایی‌های آن در جهان واقعی مشخص شود.

در ادامه تیزری را مشاهده خواهید کرد که اچ‌تی‌سی برای هاب 5G خود به نمایش گذاشته است.


بیشتر بخوانید:

نمایشگاه MWC 2019 | نوکیا از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین پنجگانه در جهان رونمایی کرد +تصاویر

سقوط بیش از ۷۰ درصدی درآمد اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۹


انتهای پیام/

هاب جدید اچ‌تی‌سی آینده را وارد خانه می‌کند +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار